2013/3–4 (22)

7–13

Anneli Randla. Mai Lumiste and the Study of Art History

17–33

Kersti Markus. The Object and Its Interpretation: The Research Methods of Medieval Architecture in the Estonian SSR

42–59

Krista Kodres. Writing the Renaissance: Mai Lumiste and the Soviet Art History Discourse

65–92

Kerttu Palginõmm. Mai Lumiste und der Problemkreis des Schaffens des Meisters der Lucialegende

96–109

Krista Andreson. Research on Tallinn’s Dance of Death and Mai Lumiste – Questions and Possibilities in the 20th Century

115–148

Anu Mänd, Alar Nurkse. Family Ties and the Commissioning of Art: On the Donors and Overpaintings of the Netherlandish Passion Altarpiece

153–176

Merike Kurisoo. Patching Together a Thousand Pieces. Tombstones of Tallinn’s St Nicholas’ Church: History, Restoration and Layout in the Exposition of the Niguliste Museum in the 1970s

182–201

Oliver Orro. Mai Lumiste as a Researcher of Kadriorg and Kadriorg as a Research Subject in Estonian Art History

Mai Lumiste personaalia

205–212

Mai Lumiste bibliograafia

213–223

Helena Risthein. Notes on St Petersburg Academy of Arts

Peterburi kunstiakadeemias ehk nõukogude ajal I. J. Repini nimelises Maali-, Skulptuuri- ja Arhitektuuriinstituudis õppisid paljud eesti kunstiteadlased. Siinsed märkmed tutvustavad selle õppeasutuse õppekorraldust 1970. aastail ja annavad ülevaate Eestist pärit lõpetajatest.

Leiud

227–228

Kaur Alttoa. Ühest kadunud(?) käsikirjast

229–230

Autorid